Autor Tema: #novullpagar - algú l'ha fet?  (Llegit 6390 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat kitanovsky

  • President
  • *********
  • Missatges: 7024
  • Gènere: Masculí
Re:#novullpagar - algú l'ha fet?
« Respondre #20 el: 29 de Maig de 2012, 11:00:55 am »

Fem números rodons...

Cost actual mitjà de construcció d'una autopista: 8.000.000 €/km
Preu actual del km en un peatge de l'AP-7: 0,10€/km

Calen que passin 80.000.000 vehicles per pagar la construcció.

Pas diari mitjà de vehicles per l'AP-7: 40.000 vehicles / dia

Calen 2.000 dies per pagar l'autopista (uns 6 anys)



Donc imagineu-vos vies com el Túnel del Cadí, on el preu del peatge per km. surt a casi 1€/km o la autopista Terrassa-Manresa, que surt a més de 0,30€/km.

I la seva construcció per km surten a uns 12.000.000 €/km (Tunel Cadí) i a uns 8.000.000 la d'Autema per la seva orografia...   a preus de construcció d'ara, no de quan van ser fetes.

Vaig llegir ahir en algun diari (no estic segur de a quin -Ara, La Vanguardia o El Periódico-) que les empreses concessionàries de les autopistes catalanes tenen un benefici de 80 cèntims per cada euro recaptat.
És a dir que, si això és correcte, la despesa en manteniment de l'autopista, sous, seguretat social, etc. és de 20 cèntims per cada euro recaptat.

SI, AIXÍ ÉS MANELINHO!

I el millor de tot es que Abertis té un deute impressionant. Serà que la netegen via dividends i sobretot sous exhorbitats i factures inflades?

Fem números rodons...

Cost actual mitjà de construcció d'una autopista: 8.000.000 €/km
Preu actual del km en un peatge de l'AP-7: 0,10€/km

Calen que passin 80.000.000 vehicles per pagar la construcció.

Pas diari mitjà de vehicles per l'AP-7: 40.000 vehicles / dia

Calen 2.000 dies per pagar l'autopista (uns 6 anys)



Donc imagineu-vos vies com el Túnel del Cadí, on el preu del peatge per km. surt a casi 1€/km o la autopista Terrassa-Manresa, que surt a més de 0,30€/km.

I la seva construcció per km surten a uns 12.000.000 €/km (Tunel Cadí) i a uns 8.000.000 la d'Autema per la seva orografia...   a preus de construcció d'ara, no de quan van ser fetes.

I amb aixo que vols dir?

Que la concessió, per que és una concessió amb tot el que implica, està més que amortitzada.

Per tant, si volen mantenir el peatge, almenys el que hauríen de fer és reduir els preus un 60%, amb el que es pagarien sous, manteniment, i encara tindriem beneficis.

El peatge tal i com el coneixem és un atràs en infraestructures amortitzades. S'hauria de sustituir per la VINYETA.