Enquesta

Creus que els bars i restaurants són cars?

SON CARS
9 (42.9%)
SON BARATS
1 (4.8%)
DEPÈN
10 (47.6%)
ESTAN AL PREU
1 (4.8%)

Total de vots: 21

Autor Tema: LA INFLACIÓ: SÓN CARES LES COSES / ÉS CAR LA HOSTELERIA?  (Llegit 1177 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat kitanovsky

  • President
  • *********
  • Missatges: 7024
  • Gènere: Masculí
LA INFLACIÓ: SÓN CARES LES COSES / ÉS CAR LA HOSTELERIA?
« el: 13 de Setembre de 2010, 19:20:29 pm »

El cafè mana..., o no!

Avui he estat mirant preus de moltes coses, i recordant preus just abans de que entrés l'euro ara fa casi nou anys.
Recordant, encara recordo com els darrers cafès en pessetes em costaven entre 90 i 105 pessetes, o com el menú de treballador costaba entre les 890 pessetes i les 1.100, depenent del restaurant, peró amb majoria per sota de l'antic bitllet verd.

Posant com a preu standart del cafè a 100 ptes (0,60€) i el del menú a 950 ptes. (5,70€), veurem com pel mateix cafè avui ens cobren 1-1,10€ i pel menú uns 9€. Aixó significa que el cafè s'ha apujat un 70% en deu anys i el menú, aproximadament un 60%.

En canvi, per exemple, el sou d'un peó de magatzem ha augmentat de les 130.000 ptes. als 1.000€, ésa dir, no ha augmentat encara un 30%.

INFLACIÓ
Segons les dades oficials, la inflació oficial d'aquests anys ha set del 24,90%. Els sous, han pujat poc més que la inflació peró els preus, s'han disparat molt per sobre.

http://es.wikipedia.org/wiki/IPC
2002: 4% - 2003: 2,6% - 2004: 3,2% - 2005: 3,7% - 2006: 2,7% - 2007: 4,2% - 2008: 1,4% - 2009: 0,8%



Amb tot les preguntes són clares i fan mal:

Tens la sensació que tot s'ha encarit massa?
S'han tornat cars els nostres bars i restaurants?
És la culpa només de la pujada de preus dels pisos? O també de moltes altres coses essencials (bars, menjar, serveis bàsics) per sobre de la inflació?
Recordes els preus d'abans de l'euro? Quan costaven les coses quan pagavem en ptes.?

Desconnectat birrero

  • Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12480
  • Gènere: Masculí
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
Re:LA INFLACIÓ: SÓN CARES LES COSES / ÉS CAR LA HOSTELERIA?
« Respondre #1 el: 15 de Setembre de 2010, 14:18:39 pm »
Mira, les meves respostes a les teves preguntes, son aquestes:

Tens la sensació que tot s'ha encarit massa?

Si, la majoria de tendes i bars han posat una equivalència paral·lela pessetes-euros diferent a la que va posar en el seu moment Europa. Jo aquest matí he anat a esmorzar a un bar on recordo que just abans de l'entrada de l'€uro valien els megaentrepans 350 pessetes i ara valen 3'50€... al principi va mantenir la equivalència amb un petit augment, 2'30 però ha anat pujant fins avui.

S'han tornat cars els nostres bars i restaurants?

Si, alguns s'han posat a preus d'Europa, però no han tingut en compte que els sous no s'hi han posat. Per altre banda hi han restaurants i llocs per menjar, que son coses molt diferents... en alguns llocs per 7'50 dinaré de conya i en altres llocs amb un menú de 12, em quedaré amb gana, però això és quelcom que només canvia amb el canvi d'amos dels locals.

És la culpa només de la pujada de preus dels pisos? O també de moltes altres coses essencials (bars, menjar, serveis bàsics) per sobre de la inflació?

Crec que és culpa de que alguns propietaris de bar, de distribuïdores en el seu moment van voler augmentar el marge de benefici... i això va sempre a costa del client final.

Recordes els preus d'abans de l'euro? Quan costaven les coses quan pagavem en ptes.?
Això ja és més relatiu. La majoria de les coses han pujat a nivell de la inflacció, menys la vivenda, la restauració i algun sector més, però per exemple l'alimentació bàsica, poc més que l'IPC.
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...