Autor Tema: NO hi ha crisis.  (Llegit 140733 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat kitanovsky

  • President
  • *********
  • Missatges: 7029
  • Gènere: Masculí
NO hi ha crisis.
« el: 16 de Agost de 2007, 14:11:54 pm »

us passo un blog que és molt representatiu de la realitat econòmica d'espanya. son aquelles coses que els diferents governs ens tapen, i els mitjans de comunicació espanyols també (els mitjans estan molt ben cuidats pels governs). en canvi, si mireu la premsa de diferents països del mon (financial times, d. telegraph, le figaró, the new york times,...) o símplement la BBC anglesa us donareu compte de la realitat econòmica del país. aqui teniu el blog:


http://www.marcvidal.cat/espanol/2007/07/las-100-claves-.html


per ficar-vos en el tema us diré que...

· les ventes de pisos han baixat un 7% segons estadístiques nacionals. realment, es tem que superi el 80%.
· la ministra carmen chacón va tallar a la BBC una entrevista a la primera pregunta (mireu vídeo youtube)
· un economista de renom diu que Espanya (l'estat) està en bancarrota. recordem que l'estat s'està venent tot l'or.

vosaltres mateixos. si no enteneu res, pregunteu i investigueu.

molt important llegir els 100 punts, un rere l'altre.

carpe diem.

Desconnectat La ceba mecànika

  • Jugador Prof.
  • ******
  • Missatges: 1004
  • SANG ARLEQUINADA
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #1 el: 17 de Agost de 2007, 20:58:54 pm »
Com diu un tema del Jorge Drexler "Volveran las crisis, pagarán los mismos". Es el que té la especulació salvatge, que uns cuants es forren a costa d'expremer als demés. El més vergonyos es que s'hagi permés que aixó es faci amb un producte de primera necessitat com es la vivenda tot i que la sacrosanta constitució de la que tant es parla per segons qué digui que tothom té dret a una vivenda digne. Aquí ningú parla de vulneració a la constitució. Mentres ens continuarán anestesiant amb l'última rucada de l'últim torero o la última petarda de torn perque no ens n'adonem del "atracament" legal al que estem sent sotmesos desde ja fa temps."Spain is different".

Desconnectat INIESTA

  • Grada Jove - L.F.A
  • Entrenador
  • *
  • Missatges: 2228
  • Gènere: Masculí
  • HONOR,ORGULL,PASSIÓ, DEFENSAR AQUEST ESCUT A MORT
    • www.lfasabadell.com
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #2 el: 17 de Agost de 2007, 22:13:37 pm »
jo crec que un altre factor d'això a sigut l'euro, que a encarit massa la vida :(
HONOR AL CENTRE D'ESPORTS SABADELL

HASTA LA MUERTE Y SUS CENIZAS,CENTRE D'ESPORTS SABADELL

Desconnectat La ceba mecànika

  • Jugador Prof.
  • ******
  • Missatges: 1004
  • SANG ARLEQUINADA
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #3 el: 18 de Agost de 2007, 13:12:11 pm »
Sobretot els que han aprofitat la confusió de l'euro amb l'excusa de l'arrodoniment per encarir una barbaritat els productes.

Fum, fum, fum

  • Visitant
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #4 el: 18 de Agost de 2007, 19:58:15 pm »
Totes aquestes informacions són d'un sensacionalisme galopant, comparables amb els tabloides anglesos.

Hi ha un moviment en el nostre Estat, encara no sé exactament orquestrat per qui ni per quin motiu, encaminat a espantar a la població del sector inmobiliari. Jo, que sé perfectament del que parlo, i molts d'altres experts en el sector, estem d'acord en afirmar que la resició que viu aquest sector anirà perfecte per "netejar" un mercat que s'ha omplert en els ultims anys de "dràcules", "indocumentats", "xupòpters", "fantasmes" i ignorants de la realitat del mateix sector. Es calcula que entre un 40 i un 60% de les empreses immobiliaries tancaran en el proxim any, any i mig, i que un 30% ja ho han fet.

No hi ha cap crisi en el mercat inmobiliari ni cap explotament de cap bombolla, més que res perquè la bombolla famosa no existeix. Ni la oferta és tan elevada com diu, ni la demanda tan escassa.
El problema el tenim en el sector financer, cas que ja ha explotat a Amèrica, i que aquí encara està per regular. Aquest moment dolç que viu aquest sector és comparable amb l'immobiliari de fa 5 anys. Per això s'està treballant per regular ambdós sectors i professionalitzar-los.

A partir d'aquí, tancaran i despareixerà l'intrusisme a la professió i el sector funcionarà com qualsevol altre, regulat, controlat i per si sol.

Desconnectat kitanovsky

  • President
  • *********
  • Missatges: 7029
  • Gènere: Masculí
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #5 el: 20 de Agost de 2007, 08:36:33 am »
Totes aquestes informacions són d'un sensacionalisme galopant, comparables amb els tabloides anglesos.

Hi ha un moviment en el nostre Estat, encara no sé exactament orquestrat per qui ni per quin motiu, encaminat a espantar a la població del sector inmobiliari. Jo, que sé perfectament del que parlo, i molts d'altres experts en el sector, estem d'acord en afirmar que la resició que viu aquest sector anirà perfecte per "netejar" un mercat que s'ha omplert en els ultims anys de "dràcules", "indocumentats", "xupòpters", "fantasmes" i ignorants de la realitat del mateix sector. Es calcula que entre un 40 i un 60% de les empreses immobiliaries tancaran en el proxim any, any i mig, i que un 30% ja ho han fet.

No hi ha cap crisi en el mercat inmobiliari ni cap explotament de cap bombolla, més que res perquè la bombolla famosa no existeix. Ni la oferta és tan elevada com diu, ni la demanda tan escassa.
El problema el tenim en el sector financer, cas que ja ha explotat a Amèrica, i que aquí encara està per regular. Aquest moment dolç que viu aquest sector és comparable amb l'immobiliari de fa 5 anys. Per això s'està treballant per regular ambdós sectors i professionalitzar-los.

A partir d'aquí, tancaran i despareixerà l'intrusisme a la professió i el sector funcionarà com qualsevol altre, regulat, controlat i per si sol.


I AMB UNS ALTRES PREUS...

avui, comprar un pis es tirar molts diners a la paperera. m'explico...

un lloguer, tires uns diners a la basura (ex. 600 euros mensuals) peró pots canviar pràcticament quan volguis d'habitatge (de vegades, hi han nous veïns que no molen) i és bastant pràctic.

una hipoteca, avui, és un fart de tirar diners. només comprar, tires un 7% del total en impostos a la basura. després, un 5,5% anual de tot el que deus. a més d'haver de pagar l'IBI, l'assegurança del préstec i el rebut de l'escala. "casi ná"...

mentre avui, pots comprar a sabadell un pis per uns 250.000 euros, un pis similar el pots llogar per menys de 700. en el lloguer, TIRES 700 EUROS.

en la hipoteca, només firmar TIRES 17500 EUROS A LA BASURA (7%escritures). i si demanes hipoteca per tots els diners, avui cada mes pagaràs uns 1200 euros d'interessos, que son 1200 MENSUALS MES QUE TIRES. a més d'altres despesses.

per tant, aixó s'ha d'anivellar una miqueta.
a més, com que els sous son els que son, i abans d'un any molta gent de la construcció anirà a l'atur i els altres, cobraran menys, la vivenda es veurà obligada a afluixar els preus.


ES MÉS, interessa que baixin els preus. qui s'hi dedica sap perfectament que el negoci no estarà mai en que els preus no es belluguin, sinó en que aquests oscilin. com a la borsa, vaja...

Desconnectat Sabadell Power

  • Penya @rlekinats.com
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3264
  • Gènere: Masculí
  • Som el 3er Club de Catalunya
    • Bultaco Racer
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #6 el: 20 de Agost de 2007, 10:43:10 am »
En un pis de compra MAI llençes diners pq sempre et tindra un valor si t'el vols vendre... en un lloguer et donaran nomes les gracies.

Els preus dels pisos MAI MAI MAI s'han abaixat... la pedra es la pedra i sempre tindra valor... que potser han pujat molt de cop? segurament, pero s'equilibrara naturalment -llei oferta/demanda- amb pujades mes moderades fins acostar-se a un preu real.

No patiu... si ara tens un pis que t'ha costat 50 kilos, d'aqui 10 anys en valdra mes, segur!

El que si que petara, suposo i espero, son els listillos que s'han fet d'or amb compra-vendes quasi inmediates i amb revaloritzacions molt besties: Compro avui per 50 i venc dema per 65... doncs aixo petara segur... pq si vols guanyar-te 15 kilos venen el pis et tindras d'esperar 10/12 anys com passava fins fa poc.

Des del meu modest punt de vista, un lloguer es sempre llençar els diners i comprant una casa tens sempre una inversio. ;)

 :beer2
Sabadell, capital del Vallès Occidental.
Visca Catalunya Independent.

Forero NO OFICIAL des del Març 2005

Desconnectat kitanovsky

  • President
  • *********
  • Missatges: 7029
  • Gènere: Masculí
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #7 el: 20 de Agost de 2007, 23:19:29 pm »
En un pis de compra MAI llençes diners pq sempre et tindra un valor si t'el vols vendre... en un lloguer et donaran nomes les gracies.

Els preus dels pisos MAI MAI MAI s'han abaixat... la pedra es la pedra i sempre tindra valor... que potser han pujat molt de cop? segurament, pero s'equilibrara naturalment -llei oferta/demanda- amb pujades mes moderades fins acostar-se a un preu real.

No patiu... si ara tens un pis que t'ha costat 50 kilos, d'aqui 10 anys en valdra mes, segur!

El que si que petara, suposo i espero, son els listillos que s'han fet d'or amb compra-vendes quasi inmediates i amb revaloritzacions molt besties: Compro avui per 50 i venc dema per 65... doncs aixo petara segur... pq si vols guanyar-te 15 kilos venen el pis et tindras d'esperar 10/12 anys com passava fins fa poc.

Des del meu modest punt de vista, un lloguer es sempre llençar els diners i comprant una casa tens sempre una inversio. ;)

 :beer2


no enganyis al personal...

quan compres un pis, has de pagar un 7% d'impostpos. si tu vols recuperar els diners del pis, has de vendre un 7% més car i, a més, sumar-li un 0,25% mensual en concepte d'IPC.

aixó, només per recuperar !!

per una altra banda, existeixen els interessos. uns diners que NO AMORTITZEN la vivenda. aquests diners son com el lloguer: van en benefici d'una altra persona que no et dona ni les gracies.


avui, un pis val menys del que en demanen !!

Desconnectat BERMOS_SBD

  • Jugador Prof.
  • ******
  • Missatges: 1264
  • Gènere: Masculí
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #8 el: 21 de Agost de 2007, 00:20:25 am »
Que un pis val menys del que demanan no en tinc dubtes. Que la compra d'un pis es tirar la pasta a les escombraries, crec que no. Una altra cosa, les escriptures no valen un 7% del valor del pis. Un 7% es el resultat de la suma de la escriptura, notari, taxacions i demes paperassa. Un pis nou, per exemple no te aquesta paperassa, pero te el IVA. D'una altra banda, porto 4 anys pagant hipoteca del pis que tinc ara, al banc li he pagat uns 15000€ d'interessos nomes i a la declaració m'han tornat en aquests 4 anys uns 6000€ gracies a tenir la hipoteca, o sigui que es queda en 9000€. Es clar que si m´ho tornan es perque m'ho habien tret abans, pero si no tingues hipoteca no em tornarien aquests calers. Ni tot es tan bonic, ni tot es tan magre. El que está clar es que els pissos deixaran de tenir aquesta pujada escandalosa de preus, pero aixo de que baixaran, sera el primer lloc al mon i en la historia que el preu dels pissos baixan. D'aixo oblideuvos.
SEMPRE SOM ELS MATEIXOS PERÒ MAI EN FALTA NI UN

Desconnectat birrero

  • Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12483
  • Gènere: Masculí
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #9 el: 21 de Agost de 2007, 00:40:09 am »
El que está clar es que els pissos deixaran de tenir aquesta pujada escandalosa de preus, pero aixo de que baixaran, sera el primer lloc al mon i en la historia que el preu dels pissos baixan.

Aquí és en l'únic que t'equivoques. Al mercat d'Estats Units ja s'han donat molts cassos de descens del preu de vivenda de luxe.

Aquí, el preu de la vivenda normal, no crec que baixi, però la de luxe i segona residència, no m'extranyaria que seguís el camí del mercat americà... en uns anys.

El que si que està clar, és que ara els preus de les vivendes s'estanquen, i els que van estar buitrejant i entrant a sac en el sector, sense cap tipus de formació, hauran de buscar un altre sector per a 'rebentar'.

Un clar exemple va ser una venta que vaig realitzar fa un any. Sincerament, crec que els agents que la van realitzar, no van ser absolutament fidels a les característiques, possibilitats i limitacions de la vivenda que vem vendre. Quan el mercat es regularitzi, no es podrà fer això, ja que abans aconseguien pagues i senyals d'una parella que els agradava el pis, dient que vindria a veure un pis una altre parella al dia següent, i ara son ells que han d'anar darrera el possible comprador.
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat BERMOS_SBD

  • Jugador Prof.
  • ******
  • Missatges: 1264
  • Gènere: Masculí
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #10 el: 21 de Agost de 2007, 00:44:30 am »
Em referia a primera vivenda i no de luxe, si no de gent treballadora normal. Suposo que tu en saps mes que jo, perque pel que veig t'hi dediques, pero volia dir que la vivenda normal, la primera vivenda i lloc de residencia d'un treballador no crec que baixi de preu, si estancarse, pero baixar de preu no crec la veritat.
SEMPRE SOM ELS MATEIXOS PERÒ MAI EN FALTA NI UN

Desconnectat birrero

  • Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12483
  • Gènere: Masculí
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #11 el: 21 de Agost de 2007, 00:52:07 am »
No, no m'hi dedico :icon_exclaim:
El que passa és que ja porto uns quants canvis de vivenda, compres, vendes, lloguers i cessions al llarg de la meva vida i he hagut de remoure molts papers.

El que em referia és que l'estil de venda de fa poc temps, dintre de poc serà inaplucable, ja que abans et fotien les presses perquè podien escollir comprador i ara van darrera teu a vendre el que sigui.

El que si que et dic també, és que actualment amb interessos, impostos, etc... un pis comença a ser una despesa que costarà mooolt amortitzarla, quan fa només un any, en quatre anys podies doblar el preu de la vivenda.
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat BERMOS_SBD

  • Jugador Prof.
  • ******
  • Missatges: 1264
  • Gènere: Masculí
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #12 el: 21 de Agost de 2007, 00:54:48 am »
Aqui et dono la rao. Encara que jo no espero amortitzar el meu pis. Em conformo amb poguer pagar cada mes, perque encara soc dels afortunats que te una mensualitat raonable tal i com estan les coses.
SEMPRE SOM ELS MATEIXOS PERÒ MAI EN FALTA NI UN

Desconnectat kitanovsky

  • President
  • *********
  • Missatges: 7029
  • Gènere: Masculí
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #13 el: 21 de Agost de 2007, 07:47:07 am »
Que un pis val menys del que demanan no en tinc dubtes. Que la compra d'un pis es tirar la pasta a les escombraries, crec que no. Una altra cosa, les escriptures no valen un 7% del valor del pis. Un 7% es el resultat de la suma de la escriptura, notari, taxacions i demes paperassa. Un pis nou, per exemple no te aquesta paperassa, pero te el IVA. D'una altra banda, porto 4 anys pagant hipoteca del pis que tinc ara, al banc li he pagat uns 15000€ d'interessos nomes i a la declaració m'han tornat en aquests 4 anys uns 6000€ gracies a tenir la hipoteca, o sigui que es queda en 9000€. Es clar que si m´ho tornan es perque m'ho habien tret abans, pero si no tingues hipoteca no em tornarien aquests calers. Ni tot es tan bonic, ni tot es tan magre. El que está clar es que els pissos deixaran de tenir aquesta pujada escandalosa de preus, pero aixo de que baixaran, sera el primer lloc al mon i en la historia que el preu dels pissos baixan. D'aixo oblideuvos.

ojo bermos...

1. quan compres un pis nou, has de pagar un 7% d'iva. qun el compres de segona ma, has de pagar també´un 7%, peró d'ajd. és a dir, un altre impost.

2. els pissos a espanya han baixat diverses vegades. entre elles, entre els anys 92 i 94. a més, hi han altres baixades recents a finals dels 70. baixades a tenir en compte ja que hi havia una inflació molt alta.

3. a altres païssos han hagut baixades brutals, i sense conflictes pel mig. després de casos similars a la bombolla espanyola, al japó als 90 van baixar entre un 40 i un 70%, depenent del lloc. A Hong Kong, a la mateixa època, fins un 50%. avui, a alemania una vivenda està a preus que fan riure (als 80 era molt més cara) i ara mateix, estan baixant als USA.

avui, a espanya hi ha gent venen més barat que fa un any. i sense dificultats econòmiques. peró es que hi ha un stock tan important de vivenda que es notarà a inicis del 2008 en l'atur a la construcció.

avui, a catalunya hi comença a haver paletes buscant feina desesperadament sense resultat.

que no t'enganyin !

Desconnectat kitanovsky

  • President
  • *********
  • Missatges: 7029
  • Gènere: Masculí
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #14 el: 21 de Agost de 2007, 07:52:44 am »
només hi ha una gran diferència...

a espanya, un licenciat guanya una porqueria de sou anys després d'haver-se titulat. aqui, un noi amb estudis és un mileurista.

als USA, un empleat amb estudis pot guanyar uns 3000 dólars si es busca mínimament la vida. i al regne unit, 3000 son els euros que pot estalviar tranquilament cada mes.

per aixó, la vivenda baixarà.

els grans gurús que han previst altres crisis, estan tots d'acord de que ve recessió.

i es que amb dos sous de 900 euros no es pot pagar una hipoteca de 1400.

Desconnectat GARNI

  • Juvenil
  • *****
  • Missatges: 356
  • Gènere: Masculí
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #15 el: 21 de Agost de 2007, 13:02:35 pm »
El que dieu de la baixada de preus es fictici. Els preus baixen si, pero no el valor de la construcció. Els preus baixen xq estan inflats.

Per exemple:  jo compro un pis x 40 kilos fa dos anys, actualment el posaria a la venta per 60 kilos, no xq jo cregui q els val, si no simplement xq el mercat m´indica que es el preu q haig de demanar. Si no el venc el posaré x 55 i si no x 50, es probable que no el vengui fins q el posi a 45. Aleshores hauré rebaixat el preu del pis 15 kilos. Però aixó es fals, en realitat i he sortit guanyant 5 kilos a descontar impostos i despesses unos 2 o 3 kilos de benefici.

En realitat doncs no son els preus els que baixen, si no la precepció del increment q aquests haurien de tenir.

Amb aixó tampoc vull dir q sigui impossible q els preus acabessin baixant realment en un futur, pero francament no crec q aixó pasi, xq si el preu baixa simplement no et vens el pis.
S´ha de tenir en compte q molta de la gent q s´ha cambiat de pis (no tota eh) ho ha fet simplement x "progresar" endeutant-se en un pis o casa q en realitat no necesitaven.

Que el mercat inmobiliari s´aturarà es innegable. I tan sols aixó, si fem cas del blog del economista, ja suposarà un daltabaix tremendo per l´economia espanyola i pel govern.
Aixó també ens indica una cosa, per mi el més terrorific de tot, i es que hi hagui qui hi hagui al poder (govern) ningú fa res pels ciutadans que els vota o no, si no simplement x ells mateixos, x omplir-se les butxaques i deixar-ho tot malament pels q vinguin al darrera.

Desconnectat kitanovsky

  • President
  • *********
  • Missatges: 7029
  • Gènere: Masculí
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #16 el: 21 de Agost de 2007, 15:06:08 pm »
El que dieu de la baixada de preus es fictici. Els preus baixen si, pero no el valor de la construcció. Els preus baixen xq estan inflats.

Per exemple:  jo compro un pis x 40 kilos fa dos anys, actualment el posaria a la venta per 60 kilos, no xq jo cregui q els val, si no simplement xq el mercat m´indica que es el preu q haig de demanar. Si no el venc el posaré x 55 i si no x 50, es probable que no el vengui fins q el posi a 45. Aleshores hauré rebaixat el preu del pis 15 kilos. Però aixó es fals, en realitat i he sortit guanyant 5 kilos a descontar impostos i despesses unos 2 o 3 kilos de benefici.

En realitat doncs no son els preus els que baixen, si no la precepció del increment q aquests haurien de tenir.

Amb aixó tampoc vull dir q sigui impossible q els preus acabessin baixant realment en un futur, pero francament no crec q aixó pasi, xq si el preu baixa simplement no et vens el pis.
S´ha de tenir en compte q molta de la gent q s´ha cambiat de pis (no tota eh) ho ha fet simplement x "progresar" endeutant-se en un pis o casa q en realitat no necesitaven.

Que el mercat inmobiliari s´aturarà es innegable. I tan sols aixó, si fem cas del blog del economista, ja suposarà un daltabaix tremendo per l´economia espanyola i pel govern.
Aixó també ens indica una cosa, per mi el més terrorific de tot, i es que hi hagui qui hi hagui al poder (govern) ningú fa res pels ciutadans que els vota o no, si no simplement x ells mateixos, x omplir-se les butxaques i deixar-ho tot malament pels q vinguin al darrera.




ojo un altre cop...

ELS PREUS JA ESTAN BAIXANT !!
peró dic els preus, no el que es demana pels pisos. el preu només ho marca quan es fa la transacció, lo demés es fer soroll.

hi ha un stock de pisos brutal, que farà baixar preus ja que molts promotors han demanat diners per fer els pisos... amb interessos.

per cert, avui euribor està a 4,68%. ojo !

Desconnectat fenicaro

  • Jugador Prof.
  • ******
  • Missatges: 784
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #17 el: 21 de Agost de 2007, 15:34:45 pm »
JO li dono la rao al Garni. El que baixa és el preu que demana el propietari. Si jo abans demanava 50 kilos pel meu pis i me'ls donaven, ara segurament hauria de baixar el preu a 45, per posar un exemple. I aixó no significa que perdi diners, sinò que en guanyo menys. MIllor comprar que llogar? A mí no m'importa, jo vaig comprar el pis fa quatre anys i he doblat el seu preu. I tinc l'interes fixe els propers quatre anys, que significa que  "només" pagaré 600 euros.
Ara bé; si en aquests moments hagués de decidir-me per comprar o llogar, crec que llogaria, perquè és una barbaritat la lletra que està pagant la gent i, de fet, no crec que sigui molt rentable com a inversió.
I per cert, no tinc ni pajolera idea d'aquest tema. NOmés sóc un "propietari" que s'interessa pels seus béns, però sense menjar-se molt el tarro amb %, fluctuacions, hipótesis i paranoies vàries. El que sí sé és que aquest país està fet una m****, com sempre i, com sempre, els polítics(TOTS) només vénen fum o callen com cabr-ons.
Salut!

Fum, fum, fum

  • Visitant
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #18 el: 21 de Agost de 2007, 22:31:39 pm »
Que un pis val menys del que demanan no en tinc dubtes. Que la compra d'un pis es tirar la pasta a les escombraries, crec que no. Una altra cosa, les escriptures no valen un 7% del valor del pis. Un 7% es el resultat de la suma de la escriptura, notari, taxacions i demes paperassa. Un pis nou, per exemple no te aquesta paperassa, pero te el IVA. D'una altra banda, porto 4 anys pagant hipoteca del pis que tinc ara, al banc li he pagat uns 15000€ d'interessos nomes i a la declaració m'han tornat en aquests 4 anys uns 6000€ gracies a tenir la hipoteca, o sigui que es queda en 9000€. Es clar que si m´ho tornan es perque m'ho habien tret abans, pero si no tingues hipoteca no em tornarien aquests calers. Ni tot es tan bonic, ni tot es tan magre. El que está clar es que els pissos deixaran de tenir aquesta pujada escandalosa de preus, pero aixo de que baixaran, sera el primer lloc al mon i en la historia que el preu dels pissos baixan. D'aixo oblideuvos.

ojo bermos...

1. quan compres un pis nou, has de pagar un 7% d'iva. qun el compres de segona ma, has de pagar també´un 7%, peró d'ajd. és a dir, un altre impost.

2. els pissos a espanya han baixat diverses vegades. entre elles, entre els anys 92 i 94. a més, hi han altres baixades recents a finals dels 70. baixades a tenir en compte ja que hi havia una inflació molt alta.

3. a altres païssos han hagut baixades brutals, i sense conflictes pel mig. després de casos similars a la bombolla espanyola, al japó als 90 van baixar entre un 40 i un 70%, depenent del lloc. A Hong Kong, a la mateixa època, fins un 50%. avui, a alemania una vivenda està a preus que fan riure (als 80 era molt més cara) i ara mateix, estan baixant als USA.

avui, a espanya hi ha gent venen més barat que fa un any. i sense dificultats econòmiques. peró es que hi ha un stock tan important de vivenda que es notarà a inicis del 2008 en l'atur a la construcció.

avui, a catalunya hi comença a haver paletes buscant feina desesperadament sense resultat.

que no t'enganyin !

Aixo no es cert.

1- El 7% que pagues en un pis de segona ma es d'ITP (Impost de transmissions patrimonials), es un impost que grava qualsevol (QUALSEVOL!!!) compravenda entre persones fisiques o juridiques. Es mes, si ets menor de 33 anys, no és un 7%, és un 5%... cosa que t'estalvia uns 4.000 euros.

2- Els pisos MAI han baixat... una cosa es que baixin els pisos que estan en venda perquè s'han establert a un preu de sortida massa alt (que es el que passa avui, molt listillo hi ha)... si agafes les dades dels pisos que s'escripturen, es a dir, els que realment es venen... els preus van pujant...

3- Ni punt de comparacio l'economia espanyola amb les dels paisos que comentes. Es demagogia barata... el sistema economic no es el mateix, els sistema fiscal es totalment diferent... les compravendes no es graven de la mateixa manera ni hi ha la mateixa cultura immobiliaria.

Avui a Espanya no es ven mes barat que fa un any. T'ho puc assegurar.

Fum, fum, fum

  • Visitant
Re: VENEN TEMPS DIFÍCILS...
« Respondre #19 el: 21 de Agost de 2007, 22:39:47 pm »
El que dieu de la baixada de preus es fictici. Els preus baixen si, pero no el valor de la construcció. Els preus baixen xq estan inflats.

Per exemple:  jo compro un pis x 40 kilos fa dos anys, actualment el posaria a la venta per 60 kilos, no xq jo cregui q els val, si no simplement xq el mercat m´indica que es el preu q haig de demanar. Si no el venc el posaré x 55 i si no x 50, es probable que no el vengui fins q el posi a 45. Aleshores hauré rebaixat el preu del pis 15 kilos. Però aixó es fals, en realitat i he sortit guanyant 5 kilos a descontar impostos i despesses unos 2 o 3 kilos de benefici.

En realitat doncs no son els preus els que baixen, si no la precepció del increment q aquests haurien de tenir.

Amb aixó tampoc vull dir q sigui impossible q els preus acabessin baixant realment en un futur, pero francament no crec q aixó pasi, xq si el preu baixa simplement no et vens el pis.
S´ha de tenir en compte q molta de la gent q s´ha cambiat de pis (no tota eh) ho ha fet simplement x "progresar" endeutant-se en un pis o casa q en realitat no necesitaven.

Que el mercat inmobiliari s´aturarà es innegable. I tan sols aixó, si fem cas del blog del economista, ja suposarà un daltabaix tremendo per l´economia espanyola i pel govern.
Aixó també ens indica una cosa, per mi el més terrorific de tot, i es que hi hagui qui hi hagui al poder (govern) ningú fa res pels ciutadans que els vota o no, si no simplement x ells mateixos, x omplir-se les butxaques i deixar-ho tot malament pels q vinguin al darrera.


Precisaré una mica mes posant un exemple inventat que podria ser totalment real i perquè veieu les xifres.

Un pis es compra a 2006 per un valor de 240.000 euros.
La comissió de la immobiliaria es de 8.500 euros.
Els gastos standards de la hipoteca i la compravenda aproximadament ronden un 12%, calculant un ITP del 7% i una hipoteca al 100% del valor total. TOTAL HIPOTECA: 278.000 euros.


A 2007 es vol vendre. Jo soc el propietari i he vist a la immobiliaria del costat que el meu vei te el seu pis a la venda per 290.000 euros. Com que el meu es mes maco i està més ben arreglat, decideixo posar-lo a la venda per 310.000 euros.

Que passa? Jo vaig comprar un pis per 240.000 euros i l'estic posant a la venda per 310.000 euros + la comissio de la immobiliaria. Si algu el vol comprar, a més a més hi sumarà un 12% de gastos. Resultat: No el venc ni a tiros. Què faig? O el trec de la venta o el poso a preu de mercat. Conclusió: Els pisos baixen de preu? Em sembla que no en tenim ni idea no?

No us fixeu amb el preu dels pisos a la venda... fixeu-vos en el preu en el que es venen els pisos que es venen. Aquest preu no baixa. El pis que vaig comprar per 240.000 euros al 2006, segurament avui el vendré per 270.000 euros. Els pisos baixen? Em sembla que no.